torsdag 4. juni 2009

Jeg flagger manuelt..

Kall meg gjerne konservativ...gammeldags til og med...men det finnes ting man ikke tukler med..

Bunaden min for eksempel, skal ikke lages i Asia.

Og flagg skal heises manuelt.

På en fagskole på sørlandet har noen glupinger funnet opp en automatisk flaggheiser.

Så kan vi la en pc være programmert til å heise og senke flagg, både 17 mai og alle andre dager. Så kan kommunene spare noen kroner...

Jeg er FOR innovasjon, og FOR å spare penger...men akkurat som med ferier og sko og sånt så er det noe man også skal unne seg.

Ritualer og markeringer med symboler er selve rygghvirvlene i kultur og samfunn, handlinger som gjør oss til mer enn pattedyr.

Så jeg setter meg solid ned på på bakbena og krever uniform og hilsning til flaggheising, på alle merkedagene.

Gjerne med hele den militære metoden med flaggbæring, vaktkommandør og 2 stykk flaggmenn, og kommando *giv akt, heis flagget*.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar