torsdag 11. juni 2009

Sjokoladeplaster NÅ!

Røykere er så velsignet, de kan bare teipe armen og bli kvitt suget.

Det er MYE værre for de av oss som sørger for å opprettholde aksjekursen for Nidar, sånne som meg.

Alle som kjenner meg vet at jeg har et nært og kjærlig forhold til disse mørke fristelsene, og jeg støtter meg på sjokoladeforsker Catherine Collins tanker; men det er jo gjerne sånn at for mye av det gode ikke er så bra. Og jeg er ikke alene om å kjenne suget:

Research by Dr Andrew Hill, at the University of Leeds, found that 49 per cent of recorded cravings by women were for chocolate, while cravings associated with premenstrual syndrome increased it to 66 per cent

Sånn er det nå. Jeg skulle så inderlig gjerne hatt et sjokoladeplaster!

Jeg lansert ideen for min venninne på kveldsturen i går, og så lo vi høyt...for alle vet jo at sjokoladeplaster ikke finnes?

Likevel, jeg tenkte jeg måtte få det bekreftet, så jeg sjekket...eller rettere sagt googlet.

Joda, sjokoladeplaster finnes, både i 10-pakk og andre forpakninger, men de er så sørgelig søte og spiselige..

Men jeg tok feil! Forskere ved St George's Hospital i London har i følge denne nyheten laget et anti-sjokolade-plaster.

Dette var allerede så langt tilbake som 2000..og da skulle plasteret komme i butikkene allerede samme høst...men hvor har det blitt av det?

Googler som bare rakker'n, men finner det ikke. Sjokoplaster er ikke mulig å oppdrive som annet enn spiselig, og langt fra avvennende, så hva skal en stakkar gjøre?

Ta en bit.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar