fredag 30. oktober 2009

Tigging i skoleregi 2

Igjen!

Etter å ha veltet min vrede over Tigging i skoleregi i Juni, så trodde jeg det ville ta et år før vi skulle gi skolepenger igjen.

Nå er det omdiskuterte CARE som skal få skumme svetten av skolebarna som skal betale for å få jogge på slutten av skoledagen kommende mandag.

Om noen ønsker å støtte CARE så greit for meg. Om jeg gjør det eller ikke så er det en privatsak (valgte PLAN sin jentekampanje i år, og fyller Frelsesarmeens gryter før jul...jeg er ikke hjerteløs...men burde vært prinsippfast nok til å drite i å fortelle dette).

Jeg skjønner ikke hvorfor barna skal få beskjed via ukeplanen om at de SKAL betale startkontingent på kr 10 eller mer for å jogge en runde, men ikke får vite hva pengene faktisk skal brukes til (ikke tema i undervisning, eller forklart for foreldre).

Og det værste er at barnet blir mobbet for å ha 'feig pappa som ikke vil betale', og får høre at hun 'ikke bryr seg om barna i Afrika' og at hun' burde betale selv med egne penger'. Riktignok fra medelever, men med grunnlag i skolens tiggekampanje.

Trodde ikke vi hadde skolepenger i offentlig skole, og mener at veldedighet ut over det jeg betaler i skatt faktisk skal være mitt valg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar