lørdag 3. januar 2009

Aftersnow

Jeg sverger.
I løpet av sommeren skal det monteres snøfangere på taket vårt.

Etter å ha brukt to timer på å lage vei i vellinga for volvoen, der minst halvparten av tiden gikk med til naboprat, gjør det godt med en kakao med en bitteliten dæsj rom (det er lørdag, og det blir neppe afteski i dag..så da blir det aftersnow). og en skive med geitost.

Den kommunale snøfresen høynet innsatsen på måkefronten med ca en Hummer i vekt, etter å ha plassert det meste av nattens snøfall på Tyholt i vår innkjøring. Den snøen var ikke av pudderkvalitet..

Sånn omtrent da jeg gjorde en siste innsats foran garasjen, hørte jeg en lyd fra taket.
Jeg innser at når temperaturen stiger noen grader, vil ikke bilen lenger være parkert under tak...da kan det fort bli vanskelig å finne den.

Mannen insisterer på snøfres. Jeg stritter imot. Vi finner neppe noe sted å oppbevare den over sommeren (alle vet at vi sliter ørlite grann med logistikken for ting), og de bebudede klimaendringene...

La det bare snø, gjerne frem til bikinisesongen, så får juleribba et kortvarig opphold på sidebena...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar