torsdag 1. januar 2009

en himmel full av raketter,..

En himmel full av raketter kan få enhver til å love mangt for det nye året.

Selv skal jeg prøve meg på et månedsløfte for Januar.

Inspirert av årets første opplevelse; vekking kl 05.30 av ringeklokka og et dunk, glass i hele inngangspartiet og hull i ytterdøras vindu. lange fotspor over i naboens hage, og en regning hos glassmester som jeg ikke har lyst til å tenke på.

Det setter en støkk å bli offer for vandaler, man kan bare håpe at vi var tilfeldig valgt som offer. Det er noe annet lenger sør, der rakettene ikke bare farger himmelen vakker, og vandalismen er langt værre.

Jeg skal prøve meg på en klagefri måned, og sende en nyttårshilsen til den som knuste yttedøra vår. Jeg skal velge å være taknemlig for at det tross alt ikke er en stor skade, og prøve å forstå hvor heldige vi faktisk er her oppe i nord.

Januar dedikeres til de som ikke går 2009 i møte med stappfulle mager og varme dyner i trygge omgivelser.

Januar skal bli min klagefrie måned, der jeg snur på flisa og ikke syter så mye som før over ting som tross alt ikke betyr så mye.

Takk til vandalen og godt nytt år.

1 kommentar:

  1. Gratulerer med ny blogg, Hege. Jeg vet jo at du skriver godt, så dette kan bli spennende å følge!

    SvarSlett