lørdag 3. januar 2009

Å måke en bil

Vi møtes over snøskuffa nå, naboen og jeg. Ofte. Hva gjør man ikke for bilen....og værre skal det bli

Jeg kjenner det på ryggen at jeg måket en bil i går kveld, minst. Så for ordens skyld har jeg tenkt å bevise det.

Med snøtøflene på, bevæpnet med en tom melkekartong (akkurat 1 liter..) mens kaffemaskinen varmer seg opp, tok jeg en tur ned trappa for å samle snø. melkekartongen på hodet ned for å sjekke dybde og samle en liter.

Akkurat 20 cm siden sist måking (rett etter victoria's secret-show i går kveld). Rett på vekt med kartongen. knapt 100 gram (trakk selvsagt fra vekta av selve kartongen).

Med en innkjørsel på 24 meter, måket i drøyt 3 meters bredde skulle det bli ca halvannet tonn snø, ..eller vekten av en volvoV70....det er jo den jeg står til tjeneste for.

Kaffekverna går, og jeg vet at jo lenger jeg venter, jo tyngre blir det, men nå bærer det ut straks restene av julekaffen er ferdig nippet, for jeg setter grensen ved 1 bil....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar